.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زلزله ۴/۲ ریشتری مازندران را لرزاند / اخبار تکمیلی
شمال نیوز: زلزله ای به مقیاس ۴/۲ ریشتر ساری، قائم‌شهر، بابل و برخی مناطق شرقی استان مانند بهشهر و نکا را لرزاند.
زلزله ۴/۲ ریشتری مازندران را لرزاند / اخبار تکمیلی

به گزارش شمال نیوز به نقل از  مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر ساعت ۲۱:۱۳ شب گذشته سه شنبه ۲۷ دی ماه در عمق ۲۳ کیلومتری و  در فاصله ۹ کیلومتری ساری، ۱۲ کیلومتری جویبار و ۱۳ کیلومتری قائمشهر اتفاق افتاد و  بر اساس گزارش های محلی در شهرهای ساری، سیمرغ ، قائمشهر، بابل آمل، بابلسر، فریدونکنار، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی، نکا، میاندورود، گلوگاه و بهشهر نیز احساس شد.

 

غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در پی این حادثه ۲ تیم هلال‌احمر از پایگاه های کوهیخیل جویبار و جاده نظامی قائم شهر از مناطق نزدیک به مرکز کانونی زلزله برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به منطقه اعزام شدند و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

او افزود: تمام پایگاه ها و مراکز عملیاتی مناطق متاثر از زلزله در شهرستان‌های ساری، بابل، بابلسر، جویبار، قائم شهر، سوادکوه شمالی و نکا در وضعیت زرد قرارگرفتند و آماده سرویس دهی مناسب هستند.

 

پیامد‌های زلزله در حال بررسی است

 

حسینعلی محمدی شیرکلائی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: هنوز گزارشی از خسارت‌های احتمالی این زلزله دریافت نشده است و گروه‌ها در حال ارزیابی پیامد‌های زلزله و پایگاه‌های اورژانس نیز در آماده باش کامل هستند.

او با بیان اینکه گروه های ارزیاب در مناطق متاثر از زلزله حضور دارند و تاکنون مصدومیت افراد گزارش نشده است، افزود: خسارت احتمالی مالی ناشی از این زمین لرزه از سوی نیروهای امداد و نجات در دست بررسی است و به محض دریافت گزارش‌های اولیه ، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

یک پس لرزه 


مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران یک پس لرزه به بزرگی ٢.٧ ریشتر را نیز در ساعت ۲۱:۳۵ دقیقه در عمق ۲۱ کیلومتری زمین و در همان مختصات زلزله اصلی گزارش کرد.

شرایط عادی شبکه توزیع برق بعد از زلزله دیشب


حسینی کارنامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از شرایط عادی و کاملا پایدار شبکه توزیع برق در شهر‌های مرکزی و شرقی استان بعد از زلزله دیشب خبرداد و گفت: زلزله هیچگونه آسیبی به شبکه‌های برق وارد نکرده و شرایط نرمال است.

او افزود: گروه‌های عملیاتی اتفاقات شبکه توزیع برق در محل امور‌های برق شهر‌های متاثر از زلزله در آمادگی کامل هستند.

زلزله در جویبار یک زخمی داشت


کمال رستمعلی فرماندار جویبار گفت: نیرو‌های امداد و نجات بلافاصله پس از وقوع زلزله به فرمانداری فراخوان داده و ستاد مدیریت بحران تشکیل شد.

او با بیان اینکه گروه‌های ارزیاب از کوهی خیل به منطقه زلزله زده اعزام شدند، افزود: بر اساس گزارش‌های اولیه از نقاط مختلف شهرستان و روستا‌های جویبار هیچگونه خسارتی اعلام نشد و فقط بر اساس گزارش بیمارستان مرحوم عزیزی جویبار، یک جوان ۲۳ ساله در حاشیه زلزله از ناحیه سر زخمی و به صورت سرپایی درمان و مرخص شد.

فرماندار جویبار ادامه داد: این تنها مورد مصدومیت زلزله دیشب بود و هیچگونه آسیب دیدگی ساختمان نیز گزارش نشده است.

رستمعلی گفت: همه نیرو‌های امدادی، درمانی، اورژانس و هلال احمر در ستاد بحران شهرستان آماده باش هستند و اگر گزارشی دریافت شود بلافاصله وارد عمل می‌شوند.

شبکه آبرسانی خسارتی ندید


برارزاده مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: زلزله دیشب در مناطق مرکزی و شرقی استان به تاسیسات آبرسانی، مخازن و خطوط انتقال آب هیچ خسارتی وارد نکرد و شبکه آبرسانی اکنون پایدار و در شرایط عادی است.

ماچک پشت ساری کانون زلزله


نوبخت فرماندار شهرستان ساری با بیان اینکه روستای ماچک پشت ساری کانون زلزله بود، گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله ستاد بحران شهرستان با حضور بخشداران و دستگاه‌های امدادی و خدمات تشکیل شد.

او که در روستای ماچک پشت حضور یافته بود، افزود: مشکل خاصی گزارش نشده است و همه دستگاه‌ها مانند هلال احمر و نیرو‌های امدادی درکنار مردم هستند و مردم نگران نباشند.

 

   

 

فرماندار شهرستان ساری ادامه داد: اگر زلزله در مناطق روستایی شهرستان خسارتی به بار آورده باشد فردا جمع بندی و اعلام می‌شود.

شرایط عادی شبکه ارتباطی مازندران پس از زلزله دیشب


اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران گفت: زلزله دیشب هیچگونه آسیبی به شبکه‌های ارتباطی استان وارد نکرده و شرایط نرمال است.

او افزود: با پیگیری از مخابرات منطقه مازندران و اپراتور‌های تلفن همراه تاکنون گزارشی از قطع و یا خسارات احتمالی نداشتیم و تیم‌های فنی و تخصصی زیرساخت استان و مخابرات منطقه مازندران به همراه اپراتور‌های تلفن همراه در آمادگی کامل برای رفع مشکلات احتمالی هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.449 seconds.